Маркування шин

Спочатку, що слід знати коли вибираєте шини, перше - це їх розмір, який позначають англійськими літерами d (посадковий діаметр), s (ширина профілю), D (зовнішній діаметр), h (серія) і H (висота профілю). Та існуючі різновиди малюнка протектора: спрямований, асиметричний і ненаправлений.
Важливо також розібратися в складових елементах шини, інакше важко буде зрозуміти, про що повідомляє маркування. Основними складовими є боковина, протектор, борт, каркасна частина і шари брекера. Існують діагональні і радіальні покришки, в залежності від того, яка орієнтація у ниток корду, які використовують при виготовленні каркаса. На загальну думку, друга група шин є більш вдалим вибором, оскільки має підвищену жорсткість, мінімальні показники опору коченню і оптимальну стабільність форми плями контакту.
Існує поділ на камерні і безкамерні види покришок, а також класифікація по практичному призначенню і особливостям умов використання. У маркуванні шин для зими, літа або будь-якої погоди особливих відмінностей немає (за винятком позначень, який говорять про призначення і допустимому температурному діапазоні), а ось по робочих параметрах вони досить сильно різняться. Виділяють окремо дорожню і універсальну гуму, а також шини підвищеної прохідності..

Як читати позначення на шинах

1 "195" Зовнішня ширина шини (ширина профілю (s) в міліметрах.)
2 "65" Зовнішня висота шини (h) - співвідношення висоти профілю до його ширини (у відсотках). Коли значення відсутні на маркуванні, це означає, співвідношення 100%.
3 "15" Внутрішній посадковий діаметр шини (d), розташовується на ободі колеса, відповідає діаметру диска
4 91 Індекс вантажопідйомності шини
5 T Індекс швидкісного навантаження на шину
6 Reinforced (RF)
Extra Load (XL)
Посилена шина, шина несе підвищене навантаження
7 Inside/Outside Позначенні сторони (внутрішня/зовнішня) для асиметричних шин
8 Made in ... Країна виробника
9 Назва моделі Позначення шини
10
М+S
Шина розроблена для їзди в бруд і сніг, вказують на зимових або всесезонних шинах
11 TREADWEAR

Вказівник зносостійкості шини (100 - норма, більше 100 - підвищений)

12 Умовні позначення складу гумової суміші і корду
 13  ROTATION Стрілка вказує напрямок обертання шини, використовується при направленому і асиметричному протекторі
14 TEMPERATURE

Індекс термостійкості шини (А- високий, B - середній, C - низький)

15 Tubeless (TL) Позначення безкамерної шини
Tube Type (TT) Позначення камерної шини
MIT SCHLAUCH
16 Країна в якій проходять випробування нові моделі шин
17 Max Load

Максимальне вагове навантаження на шину

Max pressure Максимальний тиск в шині
18 Торгова марка Бренд виробника
19 TRACTION

Індекс зчеплення на мокрій дорозі (А - високий, B - середній, C - низький)

20 R - радиальная Позначеня типу шин
21 Дата виробництва 4 цифри, іноді "в овалі", перші дві позначають тиждень, другі дві - рік. Більше інформації - тут

Додаткове маркування шин

All seasons всесезонная шина
All weather
Any weather
Winter зимова шина
піктограма "сніжинка" шину можна використовувати в суворих зимових умовах
aqua / water    дощова шина, шина була розроблена з поліпшеними характеристиками для їзди в мокру погоду
aquatred / aqua contact
піктограма "парасолька"
Road + Winter (R+W) до­рога + зима (універсальна шина)
FR / MFS шина с захистом обода диска
ML / CPJ / RPB
FP / FSL шина с захисним бортиком, захищає диск від пошкоджень
RF / XL посилена шина, покришка може витримувати підвищені навантаження

C
Light Truck (LT)

легковантажні шини (commercial)
шина призначена для підвищених навантажень, легкових вантажівок і автобусів
PSI ін­декс тиску від 20 до 85 (тільки для шин з ін­де­к­сом “С”)
P легкова шина (passenger)
SUV шина розроблена для кросоверів та позашляховиків
INSIDE внутрішня сторона асиметричної покришки
OUTSIDE зовнішня сторона асиметричної покришки
RADIAL радіальна шина
Super all grip (SAG) шина підвищеної прохідності
Steel / Steel belted всередині металокордний брекер
Tread wear indication (TWI)  розташування індикатора зносу глибини протектора
ECE сертифікат Європейської комісії
“E” в кружечку шина відповідає європейським вимогам по стандарту якості
DOT сертифікат американського стандарту якості
FMVSS сертифікат федеральної служби безпеки транспортних засобів
ACUST шина з підвищеним акустичним комфортом в машині
Low section tyre (L) низкопрофільная шина
ZR індекс швидкості дозволяє використовувати шини на високих швидкостях, більше 240 км / год

Спеціальні позначення шин Run Flat

Дана шина у різних виробників має свої позначення, але їх всіх об'єднує те, що шина зі спеціальною гумовою сумішшю, її можна експлуатувати при проколі, порізі або низькому тиску, вони дозволяють продовжити рух при сильному пошкодженні шини, до найближчого шиномонтажу. В середньому, якщо авто не навантажене і без пасажирів, шина витримає від 50 до 150 км шляху. Більше інформації ми підготували в нашій статті  "Шини run flat в Україні"

SelfSeal шина має властивості герметизувати місто пошкодження
SEAL шина виготовлена за інноваційними технологіями, запобігає втраті тиску при проколі або пошкодженні
RFT (Run-Flat Tyre) позначення технології Run Flat у Bridgestone
SSR (Self Supporting Run-Flat) позначення технології Run Flat у Continental
DSST позначення технології Run Flat у Dunlop
 EMT (Extended Mobility Technology)   позначення технології Run Flat у Goodyear.
ROF (RunOnFlat)
Run Flat (RF) позначення технології Run Flat у Kumho, Nokian, Yokohama
Seal Inside позначення технології Run Flat у Pirelli
ZP (Zero Pressure) позначення технології Run Flat у Michelin
MOE позначення технології Run Flat у Mercedes

Додаткове маркування шин Continental

# версія протектора шин для первинної комплектації авто
ContiSilent шини з підвищеним акустичним комфортом
ContiSealCS шини виготовлена із застосуванням в'язких матеріалів, що сприяє повільному зниженню тиску в шині при проколі або порізі
 SSR (Self Supporting Run-Flat)  позначення технології Run Flat у Continental
SC шина виготовлена з особливо м'якої гумової суміші
G3 на протекторі 3 канавки
G4 на протекторі 4 канавки

Маркування шипованих шин

Детальну інформацію о шипованих шинах, і технології установки шипів на покришку можна дізнатися в наступних статтях : "Зимові шиповані шини""Установка шипів на гуму, інструкція по установці" и "Яка кількість шипів повинна бути в шині"

 під шип/ п/ш  нешиповані шини, з можливістю шипування
AD ошиповка алюмінієвим шипом
BD ошиповка спецаільним шипом "Діамант плюс"
DD шипи з прямокутним сердечником і гравіюванням
MD пластикові шипи з твердосплавним сердечником
OD шипи з овальним сердечником
SD шипи з твердосплавним сердечником

Позначення омологованих шин

Омологація - це рекомендація автовиробником певних шин для конкретної марки автомобіля. Це означає, що шина має можливість адаптуватися до технічних особливостей автомобіля і забезпечує максимально можливі характеристики при їзді в даній комплектації.
Різні виробники, в основному це шини преміум-класу, наносять на шини зашифроване маркування, що означає, що саме ці шини спеціально розроблені для певних марок автомобілів.

*  BMW
AO / AO1  Audi
RO1, RO2, RO3 Audi (серия R, RS)
 MO / MO1 / MOE  Mercedes-Benz
MI Mitsubishi
N0 / N1 / N2 / N3 Porsche
PE Peugeot
RE Renault
T0 Tesla
VW Wolkswagen
VOL Volvo

Індекси навантаження та швидкості шин

Індекс навантаження визначається цифровим індексом - позначає вагу в кг і максимальне навантаження на колесо. Індекс швидкості шини є буква біля індексу навантаження - і означає максимальну швидкість км / год, яка допустима на цій шині. Більш детальну інформацію можна знайти в нашій статті  Грамотний вибір шин з урахуванням індексів навантаження та швидкості

Європейське маркування шин

Візуально нова етикетка розбита на три основні групи:

  • рівень паливної ефективності, де A - максимальна паливна економічність. G - мінімальна паливна економічність. (Різниця між індексами відповідає 0,1 л. Палива на 100 км.)
  • рівень зчеплення на мокрому дорожньому полотні, де A - максимальний рівень зчеплення і мінімальний гальмівний шлях. G - слабкий рівень зчеплення, довгий гальмівний шлях, більше 15 метрів.
  • рівень шуму - на зображенні зазвичай зображено три хвилі, де 1 затемнена хвиля - це низький рівень шуму, 3 затемнені хвилі - високий рівень шуму.

Складові частини автошин

  • каркас - головний силовий елемент шини, складається з нейлонових і сталевих ниток;
  • корд - являє собою тканину, що складається з товстих і тонких ниток синтетичної основи або тонких сталевих ниток;
  • брекер - внутрішня частина шини, яка складається з декількох шарів обрезиненного металевого корду. Розташовується між каркасом і протектором;
  • протектор - зовнішня гумова частина шини з певним малюнком. Забезпечує зчеплення з дорогою, і захищає каркас від пошкоджень;
  • боковина - шар гуми, розташований на бічній частині шини;
  • плече - ділянка з'єднання протектора і боковини. Визначає характеристику руху при поворотах;
  • дротове кільце або бортова частина шини - жорстка основа борту шини.