Норми пробігу шин в Україні

Норми пробігу шин в Україні

Шини, незважаючи на їх вартість і досить великий термін служби, відносяться до витратних матеріалів. Українське законодавство врегулювало питання спеціальним наказом Міністерства транспорту України №488, в якому містяться експлуатаційні норми середнього ресурсу колісного та спеціального транспорту. Цей документ спрямований на забезпечення безпечного руху, врегулювання функціонування автомобільного транспорту та перегукується з нормами Закону України «Про автомобільний транспорт», хоча прямої вказівки на розробку цих норм у Законі немає. Правила поширюються на всі організації, що використовують колісні транспортні засоби та спеціальні засоби.

Передбачається, що пневматичні шини використовуються підприємством з моменту придбання та вводу в експлуатацію до закінчення її ресурсу шляхом обчислення сумарного фактичного пробігу у тисячах кілометрів. Незважаючи на те, що в додатках до Норм міститься інформація про базові значення ресурсу для різноманітних транспортних засобів, обговорено суттєві нюанси:

  • якщо виробник шин встановив у технічній документації власні норми ресурсу пневматичних шин або гарантійні зобов'язання з урахуванням умов їх експлуатації – такі гарантії приймаються до використання на підприємствах.
  • норми експлуатаційного пробігу автомобільних шин коригуються з використанням спеціальних коефіцієнтів та у разі, коли автомобіль використовується в умовах, що відрізняються від стандартних.

Випадки, коли підприємства можуть використовувати тимчасові норми середнього ресурсу пробігу автошин:

  • експлуатація виробів у особливих умовах;
  • відсутність норм середнього ресурсу окремо взятого виду шин.

Як правило, початковий термін використання автомобільних шин становить 24 календарні місяці. Цей показник встановлюється державним науково-дослідним автотранспортним інститутом кожного підприємства, яке підпадає під вимоги використання тимчасових норм. При внесенні змін до Порядку №488, раніше розроблені норми автоматично втрачають свою актуальність.

Критерії для списання шин

  • вироблення середнього чи скоригованого ресурсу;
  • висота малюнка протектора дорівнює встановленій граничній величині, встановленій додатком до Порядку №488. Важливий нюанс: якщо шина задіяна у міжнародних перевезеннях, підприємство орієнтується на норми, законодавчо прийняті в країнах, на території яких здійснюються перевезення. Якщо показник зносу менший за граничну величину – подальша експлуатація покришки регулюється Правилами №1306;
  • протектор не вироблений до гранично допустимої величини, але пошкоджено таким чином, що не підлягає ремонту та подальша експлуатація неможлива.

Сезонна заміна шин для підприємства проводиться у межах поточного техогляду і залежить від вироблення ресурсу покришки. Треба сказати, що суворо дотримуватися норм списання автошин мають насамперед державні компанії, що стосується приватних – допускається списання та заміна шин до їхнього повного зносу.

Інтернет-магазин шин та дисків SHINA.UA співпрацює з офіційними виробниками та надійними дилерами автомобільних покришок, надає всі необхідні документи та гарантію на товар. Підприємства зі строгою бухгалтерією – наші постійні клієнти, оскільки ми надаємо всі супутні документи для постановки на баланс із рекомендаціями виробника щодо терміну використання автошин.

19719
перейти до розділів
Підбір шин і дисків
Підбір шин по параметрам
Підбір шин і дисків по авто
Випадкові товари