Вимірювання тиску, ризики недокачанних шин

Вимірювання тиску, ризики недокачанних шин

Безпека, комфорт, витрата палива, термін служби шини безпосередньо залежать від того, наскільки правильно підтримується рекомендований тиск у шинах. Цей показник визначається виробником залежно від технічних характеристик автомобіля.
Крім технічної документації, який тиск має бути в шинах можна побачити на внутрішній стороні водійських дверей, кришці бензобака або на бардачку. Як правило, вказується оптимальний тиск при звичайному та повному завантаженні машини. Якщо вказано лише одне значення – тиск у шинах рекомендується збільшити при повному завантаженні автомобіля. ВАЖЛИВО! На всіх 4х колесах тиск має бути однаковим, якщо інший варіант не заявлений виробником автомобіля. Буває, що на задній осі тиск трохи ваш, ніж на передній. В даному випадку тиск у шинах на одній осі має бути однаковим.

Як перевірити тиск у шинах авто

Деякі, особливо початківці автомобілісти вважають, що для перевірки тиску необхідно їхати на станцію техобслуговування. Це помилка, вигідна лише власникам цих самих станцій. Насправді все набагато простіше: придбання цифрового або ручного манометра заощадить ваш час і дозволить вимірювати тиск у шинах так часто, як це може знадобитися.
Рекомендується контролювати оптимальний тиск у шинах не рідше одного разу на два тижні і обов'язково перед тим, як вирушати у тривалий переїзд. Важливий нюанс: коректно перевіряти тиск на холодних шинах, як мінімум через дві години після поїздки. Якщо такої можливості у вас немає – не зайве додати 0,3 бар до рекомендованого виробником тиску.

Збільшення тиску виправдане у таких випадках:

  • пересування на шинах із низьким профілем по поганих дорогах;
  • збільшення ходимості автомобіля, взутого в м'яку гуму;

Показання для зменшення тиску:

  • відданість «м'якому» ходу автомобіля;
  • полегшення прохідності ям на дорозі та розвантаження підвіски автомобіля. 

Зміна площі плями контакту автомобіля з дорогою через недостатній тиск може призвести до серйозних проблем:

  • деформація покришки аж до її руйнування під час руху;
  • перегрів та розшарування основи покришки;
  • прискорене зношування протектора в плечових зонах;
  • збільшений ризик аквапланування;
  • розбирання покришки на повороті;
  • зниження керованості;
  • подовження гальмівного шляху;
  • збільшена витрата палива;
  • передчасний вихід шини з ладу.

Основні ризики понад збільшений тиск:

  • жорсткий перебіг автомобіля;
  • зниження демпфуючої можливості шини;
  • підвищений ризик механічного пошкодження при контакті з бордюром, наїзд на перешкоду;
  • прискорене зношування підвіски та центральної частини протектора;
  • зменшення плями зчеплення;
  • нерівномірна стирання протектора;
  • слабке зчеплення автомобіля з дорожнім полотном.

Існує думка, що автомобілі з надлишковим тиском у шинах. Це частково правильно, але тільки для гоночних автомобілів. Справді, більший тиск у шинах допомагає розвинути високу швидкість та заощадити на пальному.
Правда, одночасно ви втратите у стійкості, керованості та комфорті. Що вибрати – питання риторичне, але ми рекомендуємо підтримувати рекомендований тиск у шинах. 

Нормальное давление

Безопасность
Увеличеный пробег
Умеренный расход топлива

меньше на 0,5 бар Уменьшеный срок эксплуатации шини (20-30%)
меньше на 1,0 бар Увеличеный расход топлива, плохая маневренность
меньше на 1,5 - 2,0 бар ОПАСНО! Отсутствие торможения, потеря управления.
больше на 0,5 бар Неравномерный износ протектора
больше на 1,0 бар Ускореный износ подвески автомобиля, уменьшение спепления с дорогой. Опасно на мокрой дороге.
больше на 1,5 бар ОПАСНО! Слабое сцепление с дорогой, опасность взрыва покрышки при механическом контакте.

Який тиск у шинах автомобіля

Різні автомобілі, різні покришки – робочий тиск, звичайно, теж різний. Виробник завчасно подбав про вас, вказано всю необхідну інформацію про тиск у шинах у технічній документації, продублювавши відомості на кришці бензобака та внутрішньої частини стійки з боку водія. Тиск, вказаний на шині, є максимально допустимим для цієї моделі, на нього орієнтуватися не варто.
Оптимальний тиск у шинах автомобіля прийнято рахувати від 2 до 2,5 бар. Рекомендований тиск у шинах дозволяє безпечно та ефективно використовувати покришки більш тривалий термін, не наражаючи на небезпеку себе та інших учасників руху. Не менш важливою є економія пального: доведено, що 20 000 км. рухи з низьким тиском у покришці призводять до перевитрати бензину на 540 л. Помножте на вартість пального – вражає? Плюс вартість покришки, яка зношується набагато швидше, плюс комфорт та керованість. Вимірювати тиск у шинах «на око» не варто, візуально помітити різницю між тиском 1,5 і 2 атм неможливо. Старий добрий манометр – необхідний прилад для кожного автомобіліста.
При установці на автомобіль іншого типорозміру шин, врахуйте, що тиск у шинах повинен відповідати показнику, рекомендованому виробником для максимального навантаження. 

Тиск в шинах зимою та літом (таблиця)

R13 155/70/13 1,8
  175/70/13 1.7-1.9
R14 175/65/14 1.8
  175/70/14 1.9
  185/60/14 1.9
R15 195/65/15 2.0-2.2
  205/50/15 2.3
R16 195/50/16 2.4
  205/50/16 2.3
  205/55/16 2.2
  215/55/16 2.2
  225/50/16 2.3
R17 205/50/17 2.4
  215/55/17 2.3
  215/50/17 2.4
  225/50/17 2.4
  225/55/17 2.3
R18 215/40/18 2.7
  215/45/18 2.4
  225/40/18 2.7
  225/45/18 2.4
  225/50/18 2.5
  235/50/18 2.5
  245/45/18 2.5
R19 225/45/19 2.8
  245/45/19 2.7
R20 265/45/20 2.8

***Важливо! Наша таблиця є зразковою для деяких стандартних розмірів шин. Ми рекомендуємо дотримуватися рекомендацій, заявлених у документації до авто.

Важливий момент – тиск у шинах узимку.

Особливо важливо підтримувати правильний тиск у шинах узимку. Через часті перепади температур, тиск потрібно перевіряти набагато частіше, ніж влітку. При зміні на зимову гуму тиск обов'язково перевіряється, а також при перших морозах. Зниження температури за бортом на 10 градусів призводить до природного зниження тиску всередині шини на 0,1атм. Ми рекомендуємо збільшити тиск у зимових шинах на 0,2 атм. на зимовий період та обов'язково контролювати рівень тиску при різкому перепаді температури.

Одиниці вимірювання тиску в шинах

Одиниця виміру Бар, він же «технічна атмосфера» зручний тим, що такі одиниці розраховують манометри – основний прилад для вимірювання тиску, поширений в Україні.
Знову ж таки, що стосується іномарок, часто використовується стандарт PSI (кількість фунтів на квадратний дюйм). Переклад PSI – Бар нескладний: 1 psi відповідає 0,068 бар. Який тиск качати в шинах допоможе наша таблиця в розшифровці правильних показників.  

PSI BAR
26 1.8
28 1.9
29 2.0
30 2.1
32 2.2
33 2.3
35 2.4
36 2.5
38 2.6
39 2.7
41 2.8
42 2.9
44 3.0
45 3.1
46 3.2
48 3.3
49 3.4
51 3.5

Види манометрів

Манометр – прилад, який необхідний автомобілісту, буває трьох типів:
Механічний, зі стрілкою – простий, дешевий, надійний. З таким манометром можна швидко та точно виміряти тиск і навіть спустити зайве натисканням на спеціальний клапан. Єдине, чого боїться механічний манометр – волога;
Рейковий манометр зі спеціальною пружиною теж має своїх шанувальників, хоча на наш погляд, він надмірно тендітний і не дуже зручний у використанні;
Електронні манометри можуть вбудовуватися в сучасні автомобілі як додаткові опції. Вони дорожчі, але можуть показувати похибку в зимовий час

Фахівці інтернет-магазину шин та дисків SHINA.UA, спираючись на рекомендації та власний досвід, радять орієнтуватися на тиск, вказаний у паспорті для автомобіля. Регулярне дотримання нескладних рекомендацій дозволить вам значно продовжити термін служби покришок, заощадити на пальному, забезпечивши власну безпеку та комфорт.

14669
перейти до розділів
Підбір шин
Підбір шин по параметрам
Підбір шин по авто
Випадкові товари