Безповітряні шини як альтернатива пневматичним. Коли пересядемо на спиці і стільники?

Безповітряні шини як альтернатива пневматичним. Коли пересядемо на спиці і стільники?

Перші автомобільні шини являли собою гумову оболонку, наповнену повітрям. Поява пневматичних шин справила автомобільну революцію більше ста років тому, але прогрес не зупиняється, і, починаючи з 2005 року, світ заговорив про нове покоління шин, представлених компанією Мішлен – шинах Твіл.
Tweel – збірний термін, похідний від слів Tire – шина та Wheel – колесо. Нова шина і є симбіозом колеса і шини. За чутками, вперше про створення шин, які неможливо зашкодити, задумався Пентагон, виділивши на це серйозне фінансування. Військова техніка, з такими шинами, стає практично невразливою для обстрілів, підвищується її прохідність.

Конструкція безповітряних шин

Центральна основа, що встановлюється на вісь, від якої відходять спиці з поліуретану, зовні колеса знаходиться протектор. Під час руху спиці та протектор деформуються, контактуючи з дорогою, а потім повертаються до початкового положення. Завдяки особливому перерізу спиць вони згинаються в одній площині, запобігаючи деформації колеса при виникненні бічного навантаження.
Види безповітряних шин:

  • закритого типу. Зовнішньо нічим не відрізняються від сучасних пневматичних покришок, усередині знаходиться скловолокно;
  • відкритого типу з розтяжним хомутом по краю шини, усередині колеса поліуретанові спиці послідовно закріплені на маточині.

Автомобільні експерти вважають, що майбутнє саме за такими шинами.

Переваги безповітряних шин

  • Рухаючись нерівною дорогою безповітряні шини ніби поглинають нерівності, змінюючи свою початкову форму і повертаючись до неї;
  • Така шина не потребує постійного контролю тиску повітря;
  • Ресурс використання шини – поки що 70% її елементів, пошкодити таку шину практично неможливо;
  • Найменша, в порівнянні з пневматичною шиною вага. Легка заміна;
  • Оптимізація витрати пального;
  • Доступна ціна. Планується, що вартість інноваційної шини не перевищить вартості пневматичної;
  • Довговічність;
  • Зносостійкість. Профіль не схильний до стирання.

Поки безповітряні шини не отримали масового застосування, переважно використовуються на військовому броньованому транспорті, що випускається компанією Humvee, інвалідних візках, на машинах для гольфу та дрібній спецтехніці. Але здається нам, що завзята робота проектантів і конструкторів, великі кошти, вкладені у розробки, дуже скоро призведуть до масовому появі безповітряних шин світових ринках.

Недоліки

  • Одна з головних проблем, з якою зіткнулися розробники, - вібрація кузова автомобіля;
  • Невисока вантажопідйомність шин, нездатна витримати вагу кузова;
  • Одноманітна жорсткість безповітряної шини, яку неможливо коригувати. Це означає, що якщо шина вам не підійшла – доведеться купувати іншу. З іншого боку, комп'ютерне проектування враховує практично всі характеристики автомобіля і є надія, що цього недоліку вдасться позбутися.

Компанії, що займаються розробкою безповітряних шин

  • Крім уже описаних Мішлен Твіл, є безповітряні шини Michelin Airless. Вони складаються не зі спиць, а з еластичних кілець із комп'ютерним підбором відстані між ними. Таким способом забезпечується необхідна жорсткість у поздовжньому, поперечному та вертикальному напрямках. Матеріал кілець – смола, термоволокно, поліуретану. Покришка стійка до ударів та дії колючих предметів;
  • Amerityre –американська компанія розробила шину, схожу на Твіл, але з нижчим показником опору коченню і менше, що нагрівається при русі;
  • Компанія Поларіс заявила про серійне виробництво безповітряних шин, у яких замість спиць розташовані так звані стільники, виконані з композиційного матеріалу;
  • Bridgestone представили сітчасту шину з переплетених між собою спиць із переробленої смоли;
  • Компанія Ханкук представила свій варіант безповітряної шини I-Flex, що практично повністю складається з перероблених матеріалів. Цікавий дизайн коліс відзначили на Франкфуртській автомобільній виставці. Є дані, що такими колесами планують комплектувати малолітражку VolkswagenUp.

Напівневматичні шини

Інтернет-магазин шин та дисків SHINA.UA пропонує до вашої уваги напівпневматичні шини, що поєднують у собі найкращі якості пневматичних та цільнолитих покришок.

  • Такі покришки, виготовлені за технологією Semi-pneumatic, відрізняються високою стійкістю до механічних пошкоджень;
  • Крім того, така шина прослужить набагато довше, її моторесурс складає понад 3000 мотогодин, вона зовсім не боїться проколів;
  • Поглинання поштовхів позитивно позначається на стані вузлів та агрегатів техніки та збільшує комфорт водію;
  • Збільшена, у порівнянні з класичними пневматичними шинами, пляма контакту додає стійкості автомобілю.
5903
перейти до розділів
Підбір шин і дисків
Підбір шин по параметрам
Підбір шин і дисків по авто
Випадкові товари